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Marie-Agnès Parmentier

Professor,  Department of Marketing

Marie-Agnès Parmentier

Contact information

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Email : marie-agnes.parmentier@hec.ca
Phone : 514 340-7167
Secretary: 514 340-6427
Fax : n/a
Office : 4.733

Other title(s)

Education

  • M. Sc. (marketing), HEC Montréal
  • Ph. D. (Business Administration), York University

Expertise

  • Branding
  • Communities of Consumption
  • Fashion Marketing
  • Media Consumption and Participatory Culture
  • Qualitative Research Methods

This publication selection covers the last five years.


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Journal articles (2)


PARMENTIER, Marie-Agnès, FISCHER, Eileen; « Working It: Managing Professional Brands in Prestigious Posts », Journal of Marketing, vol. 85, no 2, 2021, p. 110-128.

VERESIU, Ela, PARMENTIER, Marie-Agnès; « Advanced Style Influencers: Confronting Gendered Ageism in Fashion and Beauty Markets », Journal of the Association for Consumer Research, vol. 6, no 2, 2021, p. 263-273.

+

Books (1)


PARMENTIER, Marie-Agnès, ARSEL, Zeynep; Research in Consumer Culture Theory, Vol. 2 : Proceedings of the Consumer Culture Theory Conference, Consumer Culture Theory Consortium, 2019.

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Book chapters (5)


FISCHER, Eileen, PARMENTIER, Marie-Agnès; « Building marketing theory using archival data: understanding alternative approaches », Handbook of Qualitative Research Methods in Marketing, Edward Elgar Publishing, 2024, p. 309-319.

SREDL, Katherine, PARMENTIER, Marie-Agnès, TUNCAY ZAYER, Linda, COLEMAN, Catherine; « Midlife, Liminal Identities, and Consumption: A Sociology of Sexuality Perspective on “And Just Like That” », Sexuality in Marketing and Consumption: Queer Theory, Feminist Research, and Intersectionality, Routledge, 2024, p. 151-168.

FISCHER, Eileen, PARMENTIER, Marie-Agnès, RUSSELL, Cristel, SCHAU, Hope Jensen; « What Are Audiences and Why Do They Matter? », Consumer Culture Theory , SAGE, 2023, p. 327-343.

BAUDET, Alex, PARMENTIER, Marie-Agnès, FISCHER, Eileen; « Considering the impacts of transgressive behaviors among interactive online audiences », Routledge Handbook of Digital Consumption, Routledge, 2022, p. 205-217.

PARMENTIER, Marie-Agnès, FISCHER, Eileen; « What’s New? Institutional Work in Updating Taste », Taste, Consumption and Markets : An Interdisciplinary Volume, Routledge, 2018, p. 65-82.


This selection of supervision activities covers the last five years.

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Supervised project supervision – MSc in Management (5)

Les pratiques de légitimation des beauty boys dans un champ organisationnel dominé par les femmes : le cas du secteur de la cosmétique , by Sarah Grandry
March 2022

Renforcement de positionnement : Quand les dirigeants utilisent leur propre réseau virtuel pour propulser la marque , by Geneviève Nadeau
November 2021

Étude typologique des streamers de jeux vidéo à l'ère du Cloud Gaming , by Paul Revert
November 2020

Développement d'une nouvelle stratégie sur les réseaux sociaux: Le cas Laura Canada , by Caroline Messier
March 2019

Le marketing d'influence dans l'industrie hôtelière. Analyse du Germain Charlevoix. , by Karine Dion Carter
September 2018

Fall 2024

Winter 2024

Fall 2023