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Marcelo Vinhal Nepomuceno
Professeur titulaire, Département de marketing
Coordonnées
HEC Montréal3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7
Courriel : marcelo.nepomuceno@hec.ca
Téléphone : 514 340-3180
Secrétariat: 514 340-6427
Télécopieur : n/d
Bureau : 4.756
Autre(s) titre(s)
Formation
- Ph.D. (Marketing), John Molson School of Business, Concordia University ·
- M.Sc. (Psychology), University of Brasilia
Expertise
- Style de vie anti-consommation
- Résistance du consommateur
- Hormones et comportement du consommateur
- Matérialisme
- Marketing interculturel
- Médias sociaux et comportement du consommateur
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- À venir
Cette sélection de publications couvre les 5 dernières années.
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Articles de revues (12)
PERRON-BRAULT, Alexis, LEGOUX, Renaud, CORREA DANTAS, Danilo, NEPOMUCENO, Marcelo Vinhal;
« The Effect of Online Engagement on New Product Performance: Why Fit and Brand Longevity Matter »,
Journal of Interactive Marketing, vol. 59, no 4, 2024, p. 367-384.
NGUYEN, Chau Minh, NEPOMUCENO, Marcelo Vinhal, GRÉGOIRE, Yany, LEGOUX, Renaud;
« Striking the Right Notes: Long- and Short-Term Financial Impacts of Musicians’ Charity Advocacy Versus Other Signaling Types »,
Journal of Business Ethics, vol. 193, no 1, 2024, p. 217-233.
PHILP, Matthew, NEPOMUCENO, Marcelo Vinhal;
« How reviews influence product usage post-purchase: An examination of video game playtime »,
Journal of Business Research, vol. 172, 2024, p. 1-11.
NEPOMUCENO, Marcelo Vinhal, RAHEMI, Hooman, CENESIZOGLU, Tolga, CHARLIN, Laurent;
« Should We Feed the Trolls? Using Marketer-Generated Content to Explain Average Toxicity and Product Usage »,
Journal of Interactive Marketing, vol. 58, no 4, 2023, p. 440-462.
NEPOMUCENO, Marcelo Vinhal, STENSTROM, Eric;
« The association between testosterone and unethical behaviours, and the moderating role of intrasexual competition »,
British Journal of Psychology, vol. 113, no 1, 2022, p. 208-225.
DE BARROS FIGUEIREDO CAVALCANTE, Fabiane, NEPOMUCENO, Marcelo Vinhal, DE OLIVEIRA ARRUDA, Danielle Miranda, FAÇANHA CÂMARA, Samuel;
« Individual's Reproductive Strategies Moderates the Association Between Facial Width-to-Height and Risk-Taking Propensity »,
Evolutionary Psychology, vol. 20, no 3, 2022, p. 1-12.
NEPOMUCENO, Marcelo Vinhal, DE AGUIAR PASTORE, Cristina M., STENSTROM, Eric;
« Prenatal hormones (2D:4D), intrasexual competition, and materialism in women »,
Psychology & Marketing, vol. 38, no 2, 2021, p. 239-248.
NEPOMUCENO, Marcelo Vinhal, STENSTROM, Eric;
« Consumption on steroids: The effect of testosterone on preferences for conspicuous consumption and the moderating role of intrasexual competition »,
Journal of Behavioral Decision Making, vol. 34, no 3, 2021, p. 457-475.
PHILP, Matthew, NEPOMUCENO, Marcelo Vinhal;
« When the frugal become wasteful: An examination into how impression management can initiate the end‐stages of consumption for frugal consumers »,
Psychology & Marketing, vol. 37, no 2, 2020, p. 326-339.
VILASANTI DA LUZ, Victoria, MANTOVANI, Danielle, NEPOMUCENO, Marcelo Vinhal;
« Matching green messages with brand positioning to improve brand evaluation »,
Journal of Business Research, vol. 119, 2020, p. 25-40.
NEPOMUCENO, Marcelo Vinhal, VISCONTI, Luca M., CENESIZOGLU, Tolga;
« A model for investigating the impact of owned social media content on commercial performance and its application in large and mid-sized online communities »,
Journal of Marketing Management, vol. 36, no 17/18, 2020, p. 1762-1804.
TOUCHETTE, Laurie, NEPOMUCENO, Marcelo Vinhal;
« The Environmental Impact of Consumption Lifestyles: Ethically Minded Consumption vs. Tightwads »,
Sustainability, vol. 12, no 23, 2020, p. 1-22.
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Chapitres de livres (1)
DINSMORE, John, STENSTROM, Eric, NEPOMUCENO, Marcelo Vinhal;
« Testosterone and Financial Risk-taking »,
Handbook of Experimental Finance, Edward Elgar Publishing, 2022, p. 98-104.
Cette sélection d'activités d'encadrement couvre les 5 dernières années.
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Direction de mémoires – maîtrise en sciences de la gestion (3)
Fais-moi rêver : les stratégies marketing des influenceurs canadiens et suisses dans le secteur du voyage, par Marieke Beausoleil-Morin
Octobre 2023
Octobre 2023
How Does Trolling Behavior Influence User's Decision: the Role of Self-Identity, par Baihe Yang
Août 2023
Août 2023
S'élever au-dessus de la mêlée : comment le contenu généré par les organisations sportives influence l'engagement des utilisateurs sur les médias sociaux ?, par Caroline Chaussegros de Léry
Août 2022
Août 2022
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Direction de projets supervisés – maîtrise en sciences de la gestion (3)
L'éco-responsabilité des produits cosmétiques et de leurs emballages : la perspective des consommatrices , par Ruofan Yin
Mars 2023
Mars 2023
L'effet des dimensions de contenu sur Instagram par des influenceurs « lifestyle » sur les types d'engagements , par Nour El-Mohri
Mars 2021
Mars 2021
Augmentation de la visibilité de l'entreprise via les réseaux sociaux , par Mélina Deschênes
Septembre 2020
Septembre 2020
Automne 2024
Hiver 2024
Automne 2023
MARK 20107A