MS1 en-us
MS2 Professor
MS3 Professor (f)
MS4 Professor
MS2 Professor
MS3 Professor (f)
MS4 Professor
Sihem Taboubi
Professor, Department of Marketing
Contact information
HEC Montréal3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7
Email : sihem.taboubi@hec.ca
Phone : 514 340-7166
Secretary: 514 340-6427
Fax : n/a
Office : 5.450
Personal page
Other title(s)
- Director of the M.Sc.
- Member, Group for Research in Decision Analysis (GERAD)
Education
- M. Sc. (gestion), HEC Montréal
- Ph. D. (administration), HEC Montréal
Expertise
- Marketing models
- Marketing research
- Management of marketing channels
- Promotions
This publication selection covers the last five years.
+
Journal articles (3)
SHAKER, Hamid, SÉNÉCAL, Sylvain, GRÉGOIRE, Yany, TABOUBI, Sihem;
« The Effect of Incidental Prices in Online Display Ads on Consumer Internal Reference Price »,
International Journal of Electronic Commerce, vol. 26, no 3, 2022, p. 279-310.
KORT, Peter M., TABOUBI, Sihem, ZACCOUR, Georges;
« Pricing decisions in marketing channels in the presence of optional contingent products »,
Central European Journal of Operations Research, vol. 28, no 1, 2020, p. 167-192.
TABOUBI, Sihem;
« Incentive mechanisms for price and advertising coordination in dynamic marketing channels »,
International Transactions in Operational Research, vol. 26, no 6, 2019, p. 2281-2304.
+
Books (2)
PINEAU, Pierre-Olivier, SIGUÉ, Simon-Pierre, TABOUBI, Sihem;
Games in Management Science: Essays in Honor of Georges Zaccour,
Springer, 2020.
BRUNET, Johanne, COLBERT, François, LAPORTE, Sandra, LEGOUX, Renaud, LUSSIER, Bruno, TABOUBI, Sihem;
Marketing Management,
Chenelière Éducation, 2018.
+
Book chapters (2)
BURATTO, Alessandra, TABOUBI, Sihem;
« Are Retailers’ Private Labels Always Detrimental to National Brand Manufacturers? A Differential Game Perspective »,
Frontiers of Dynamic Games: Game Theory and Management, St. Petersburg, 2020, Birkhäuser, 2021, p. 49-78.
MARTIN-HERRAN, Guiomar, TABOUBI, Sihem;
« On the Modelling of Price Effects in the Diffusion of Optional Contingent Products »,
Games in Management Science: Essays in Honor of Georges Zaccour, Springer, 2020, p. 15-39.
This selection of supervision activities covers the last five years.
+
Dissertation direction – PhD in Administration (1)
In codirection with : SÉNÉCAL, Sylvain
Essays on the Effects of Price Stimuli in Online Display Ads, by Hamid Shaker
October 2019
Essays on the Effects of Price Stimuli in Online Display Ads, by Hamid Shaker
October 2019
+
Master's thesis direction – MSc in Management (1)
Transformation de l'offre aérienne québécoise : Le tourisme régional comme vecteur de relance économique post-COVID-19, by Marie-Ève Larivière
August 2022
August 2022
+
Supervised project supervision – MSc in Management (10)
In codirection with : AMOROS, Sylvain
Développement d'une stratégie de contenus numériques en contexte B2B , by Andréanne Drapeau
November 2021
Développement d'une stratégie de contenus numériques en contexte B2B , by Andréanne Drapeau
November 2021
Stratégie de visibilité et d'engagement de la communauté sur les médias sociaux d'Évéa , by Samira Mouden
September 2021
September 2021
La mode en temps de pandémie: Les impacts de la COVID-19 sur l'événement Black Friday chez Groupe ALDO , by Sophie Patenaude
September 2021
September 2021
L'analyse de données quantitatives dans un contexte de recherche consommateur : Mandat d'intervention en organisation , by Adil Mechbal
September 2021
September 2021
Optimisation de la présence web et de l'expérience utilisateur sur le site de Keurig Canada , by Audrey Beckers
March 2021
March 2021
Analyse descriptive et inférentielle de la campagne web REER-CELI 2020 de Desjardins , by Karina Paulauskas
March 2021
March 2021
Les plateformes de commerce électronique et les progiciels de gestion intégrée , by Alexandra Barci-Tessier
March 2020
March 2020
Potentiel, habitudes de consommation et processus d'achat du segment SOHO de Nespresso au Canada , by Sabrine Mahfoud
September 2018
September 2018
Consommation des médias: comparaison des Québécois francophones et des Canadiens anglais , by Frédéric Olivier Brosseau
September 2018
September 2018
In codirection with : LEGOUX, Renaud
Fidélisation des clients corporatifs au Cirque du Soleil , by Rachel Dolcé
September 2018
Fidélisation des clients corporatifs au Cirque du Soleil , by Rachel Dolcé
September 2018