hec.ca > Faculty

Sihem Taboubi

Professor,  Department of Marketing

Sihem Taboubi

Contact information

HEC Montréal
3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7

Email : sihem.taboubi@hec.ca
Phone : 514 340-7166
Secretary: 514 340-6427
Fax : n/a
Office : 5.450

Personal page

Other title(s)

Education

  • M. Sc. (gestion), HEC Montréal
  • Ph. D. (administration), HEC Montréal

Expertise

  • Marketing models
  • Marketing research
  • Management of marketing channels
  • Promotions

This publication selection covers the last five years.


+

Journal articles (3)


SHAKER, Hamid, SÉNÉCAL, Sylvain, GRÉGOIRE, Yany, TABOUBI, Sihem; « The Effect of Incidental Prices in Online Display Ads on Consumer Internal Reference Price », International Journal of Electronic Commerce, vol. 26, no 3, 2022, p. 279-310.

KORT, Peter M., TABOUBI, Sihem, ZACCOUR, Georges; « Pricing decisions in marketing channels in the presence of optional contingent products », Central European Journal of Operations Research, vol. 28, no 1, 2020, p. 167-192.

TABOUBI, Sihem; « Incentive mechanisms for price and advertising coordination in dynamic marketing channels », International Transactions in Operational Research, vol. 26, no 6, 2019, p. 2281-2304.

+

Books (2)


PINEAU, Pierre-Olivier, SIGUÉ, Simon-Pierre, TABOUBI, Sihem; Games in Management Science: Essays in Honor of Georges Zaccour, Springer, 2020.

BRUNET, Johanne, COLBERT, François, LAPORTE, Sandra, LEGOUX, Renaud, LUSSIER, Bruno, TABOUBI, Sihem; Marketing Management, Chenelière Éducation, 2018.

+

Book chapters (2)


BURATTO, Alessandra, TABOUBI, Sihem; « Are Retailers’ Private Labels Always Detrimental to National Brand Manufacturers? A Differential Game Perspective », Frontiers of Dynamic Games: Game Theory and Management, St. Petersburg, 2020, Birkhäuser, 2021, p. 49-78.

MARTIN-HERRAN, Guiomar, TABOUBI, Sihem; « On the Modelling of Price Effects in the Diffusion of Optional Contingent Products », Games in Management Science: Essays in Honor of Georges Zaccour, Springer, 2020, p. 15-39.


This selection of supervision activities covers the last five years.

+

Supervised project supervision – MSc in Management (10)

In codirection with : AMOROS, Sylvain
Développement d'une stratégie de contenus numériques en contexte B2B , by Andréanne Drapeau
November 2021

Stratégie de visibilité et d'engagement de la communauté sur les médias sociaux d'Évéa , by Samira Mouden
September 2021

La mode en temps de pandémie: Les impacts de la COVID-19 sur l'événement Black Friday chez Groupe ALDO , by Sophie Patenaude
September 2021

L'analyse de données quantitatives dans un contexte de recherche consommateur : Mandat d'intervention en organisation , by Adil Mechbal
September 2021

Optimisation de la présence web et de l'expérience utilisateur sur le site de Keurig Canada , by Audrey Beckers
March 2021

Analyse descriptive et inférentielle de la campagne web REER-CELI 2020 de Desjardins , by Karina Paulauskas
March 2021

Les plateformes de commerce électronique et les progiciels de gestion intégrée , by Alexandra Barci-Tessier
March 2020

Potentiel, habitudes de consommation et processus d'achat du segment SOHO de Nespresso au Canada , by Sabrine Mahfoud
September 2018

Consommation des médias: comparaison des Québécois francophones et des Canadiens anglais , by Frédéric Olivier Brosseau
September 2018

In codirection with : LEGOUX, Renaud
Fidélisation des clients corporatifs au Cirque du Soleil , by Rachel Dolcé
September 2018

Winter 2024

Winter 2023