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MS2 Assistant Professor
MS3 Professeure adjointe
MS4 Professeure adjointe
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MS4 Professeure adjointe
Aya Aboelenien
Professeure adjointe, Département de marketing
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Coordonnées
HEC Montréal3000, chemin de la Côte-Sainte-Catherine
Montréal (Québec)
Canada H3T 2A7
Courriel : aya.aboelenien@hec.ca
Téléphone : 514 340-7748
Secrétariat: 514 340-8826
Télécopieur : n/d
Bureau : 4.760
Autre(s) titre(s)
- À venir
Formation
- Ph. D. (marketing), Université Concordia
- M.B.A., American University in Cairo
- B.A.A., American University in Cairo
Recherche actuelle
- À venir
Cette sélection de publications couvre les 5 dernières années.
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Articles de revues (6)
ABOELENIEN, Aya, NGUYEN, Chau Minh;
« From Dr. Seuss to Barbie’s cancellation: brand’s institutional work in response to changed market logics »,
Journal of Brand Management, vol. 31, no 2, 2024, p. 108-125.
ABOELENIEN, Aya, ARSEL, Zeynep;
« The shaping of marketplace moral sentiments »,
Journal of Business Research, vol. 182, 2024, p. 1-10.
ABOELENIEN, Aya, BAUDET, Alex, CHOW, Ai Ming;
« ‘You need to change how you consume’: ethical influencers, their audiences and their linking strategies »,
Journal of Marketing Management, vol. 39, no 11-12, 2023, p. 1043-1070.
ABOELENIEN, Aya, ARSEL, Zeynep;
« Meat: historicizing an icon through marketplace contestations »,
Consumption Markets & Culture, vol. 25, no 6, 2022, p. 581-594.
DOLBEC, Pierre-Yann, ARSEL, Zeynep, ABOELENIEN, Aya;
« A Practice Perspective on Market Evolution: How Craft and Commercial Coffee Firms Expand Practices and Develop Markets »,
Journal of Marketing, vol. 86, no 6, 2022, p. 50-69.
ABOELENIEN, Aya, ARSEL, Zeynep, CHO, Charles H.;
« Passing the Buck versus Sharing Responsibility: The Roles of Government, Firms, and Consumers in Marketplace Risks during COVID-19 »,
Journal of the Association for Consumer Research, vol. 6, no 1, 2021, p. 149-158.
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Chapitres de livres (2)
ABOELENIEN, Aya, CHOW, Ai Ming;
« Villains, Victims, or Champions? Unmasking the Polarising Narratives Surrounding Influencers and Ethics »,
Influencer Marketing Building Brand Communities and Engagement , Routledge, 2025 (statut : accepté).
ABOELENIEN, Aya, NAAMAN, Karen;
« Ethical Considerations in Marketing: Academics, Practitioners and Other Marketplace Actors »,
Research Handbook on Accounting and Ethics, Edward Elgar Publishing, 2023, p. 328-342.
Cette sélection d'activités d'encadrement couvre les 5 dernières années.
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Direction de projets supervisés – maîtrise en sciences de la gestion (5)
Repositionnement de la terrasse de l'hôtel Monville dans le but d'attirer une clientèle B2C , par Laurianne Sylvestre
Septembre 2024
Septembre 2024
Hilti's MT Product Line: Driving Customer Engagement With Digital Content Marketing and SEO , par Aziz Darghouth
Octobre 2023
Octobre 2023
Évaluation et amélioration des processus de transfert de connaissances , par Pascale Primeau
Octobre 2023
Octobre 2023
An Exploration of Noize Consumer Insights to Strategically Increase Brand Awareness , par Catherine Campanelli
Août 2023
Août 2023
Green Marketing & Sustainability: What Does the Literature Reveal so Far? Diving Deeper into Understanding the Green Consumer and How Companies Have and Are Catering to Them , par Evita Di Lillo
Mai 2022
Mai 2022
Hiver 2025
MARK 20124A
MARK 60108
Automne 2024
MARK 20124A
Hiver 2023
MARK 20124A